Velkommen til Østervangsskolen

Østervangsskolen er en levende folkeskole i Roskilde fuld af musik og stærke fællesskaber.

På Østervangsskolen er ansvarlighed, samarbejde og respektfuld omgang nøgleord for børn og voksne. Vi har 560 elever fra 0. til 9. klasse og 75 medarbejdere. Vores SFO er for alle børn i 0. til 3. klasse, og vi har også klub på skolen for børn i 4. til 6. klasse.

Midt i byen og tæt på naturen

Vi er en byskole, som ligger midt i naturen. Vi har store udeområder og har også næsten vores egen skov.

Musik i hverdagen

Østervangsskolen har en stærk musisk og kreativ profil, som vi har opdyrket gennem mange år. Musik, teater, udsmykning, dans og bevægelse fylder hos os. Det styrker trivslen, højner fagligheden og er med til at give en rar omgangstone.

Gode rammer

Vi har gode faciliteter og nyrenoverede faglokaler. Indskolingen har et hus for sig selv. Det skaber tryghed og sammenhæng for børnene, når de begynder på skolen.

Rum til leg

Hos os må man gerne lege indendørs. Det er ikke usædvanligt at møde ind til både flygelmusik og hyggeligt boldspil i vores festsal om morgenen.

Stærk faglighed

Skolen har gode faglige resultater. Til afgangsprøverne ligger vores elevers faglige resultater altid over det forventede for elevgruppen.

Alle kan være sig selv:

Vi er en levende og åben skole, hvor alle børn må være sig selv og komme, som de er.

Forpligtende fællesskab:

At lave skole handler om at danne mennesker. Vi lærer børnene at deltage og være konstruktive, kritiske og medskabende. Vi prioriterer også kontakten mellem store og små og har fx venskabsklasser.

Rar tone:

Vi har en rar omgangstone. Både børn og voksne på skolen er hjælpsomme og søde til at tage sig af hinanden.

Engagerede voksne:

Hos os har børnene mange slags voksne at spejle sig i. Skolen er god til at tiltrække dygtige medarbejdere, som vil noget. Både lærere, pædagoger, ledelse og teknisk og administrativt personale er optagede af at lave god skole sammen.

Vi lytter:

Vi laver skole i tæt og tillidsfuldt samspil med eleverne og jer forældre.

Udviklingsplan

Shape Created with Sketch.