Bliv elev

Har I spørgsmål om at blive elev på Østervangsskolen, er I altid velkommen til at ringe til vores kontor på 4631 4507

Østervangsskolen er en folkeskole i Roskilde med 560 elever og ca. 75 medarbejdere. Skolen har elever fra 0.-9. klasse; vi har 2 modtagelsesklasser og tre talentklasser i musik.

Vi har SFO som en integreret del af skolen for elever fra 0.-3. klasse og vi har, i tilknytning til en skolen, en klub for børn fra 4.-6. klasse. Skolen er bygget i 1968 og er i god stand – med nyrenoverede faglokaler.

Musisk og kreativ profil

Skolen har gennem mange år oparbejdet en stærk musisk – kreativ profil. Musik, teater, udsmykning, dans og bevægelse fylder på skolen og understøtter en skole i god trivsel og med stor faglighed og en rar omgangstone.

Vi er optaget af at danne hele mennesker

Vi er optaget af at danne mennesker som er deltagende, konstruktive, kritiske og medskabende. Mennesker der er i stand til at indgå forpligtende i fællesskaber og har plads til at rumme hinandens mangfoldighed.

Vi har en engageret stab af medarbejdere; lærere, pædagoger og teknisk administrativt personale, der alle er optaget af at lave god skole sammen. Og det gør vi et tæt og tillidsfuldt samspil med forældre og elever.

Kom og se.

Anders Ramsing, skoleleder